• WYSYŁKA JUŻ OD 24H
    • ODBIÓR W PUNKCIE + PRZELEW = DOSTAWA GRATIS
    • 31 DNI NA ZWROT
Nie masz produktów w koszyku.
Wróć do listy wpisów
Czym zastąpić cukier, czyli jego zdrowsze zamienniki

Czym zastąpić cukier, czyli jego zdrowsze zamienniki

Lubisz słodkie potrawy? Nie wyobrażasz sobie wypicia gorzkiej herbaty lub kawy, ale jednocześnie chcesz zachować nienaganną sylwetkę i zadbać o swoje zdrowie? Poznaj substytuty sacharozy i zacznij żyć zdrowiej.

KSYLITOL – jest cukrem brzozowym. Nie powoduje próchnicy, nie fermentuje w żołądku, a także ze względu na niski indeks glikemiczny – nie podnosi poziomu glukozy we krwi. Dzięki temu nie doświadczamy nagłego spadku energii. Jest zdecydowanie mniej kaloryczny od zwykłego białego cukru. U niektórych osób może mieć działanie przeczyszczające.

STEWIA – jest to cukier pochodzący z rośliny o tej samej nazwie. Nie ma kalorii, nie podnosi poziomu glukozy, ma działanie bakteriobójcze, przeciwgrzybicze, obniża ciśnienie krwi. Zawiera witaminy (kwas foliowy i witaminę C), wapń, potas, magnez, żelazo.

SYROP KLONOWY – posiada w składzie takie składniki jak potas, magnez, wapń czy witaminy z grupy B, niacynę, biotynę i kwas foliowy. Jego indeks glikemiczny jest zbliżony do indeksu zwykłego cukru, posiada jednak mniej kalorii.

ERYTROL – jego właściwości są prawie identyczne jak właściwości ksylitolu. Ma bardzo mało kalorii, a poziomem słodkości przypomina zwykły cukier. W porównaniu do ksylitolu nie działa przeczyszczająco, więc osoby, którym nie służy ksylitol, powinny sięgnąć właśnie po erytrol.

MIÓD – posiada mnóstwo wartościowych składników odżywczych takich jak potas, cynk, fosfor, żelazo, wapń, magnez. Ma działanie przeciwzapalne i bakteriobójcze, posiada przeciwutleniacze, oczyszcza wątrobę i poprawia kondycję skóry. Jego kaloryczność i indeks glikemiczny zbliżone są jednak do zwykłego cukru. 

zamienniki cukru

MELASA – powstaje jako produkt uboczny podczas produkcji cukru. W zależności od surowca, z jakiego powstaje może być to melasa trzcinowa lub buraczana. Melasy występują w postaci ciemnobrązowego syropu zwanego czarnym złotem. Ma ona niewiele kalorii, dobrze wpływa na układ odpornościowy, nerwowy, trawienny. W swoim składzie zawiera takie składniki jak: wapń, potas, żelazo, chrom, magnez, miedź, witaminy z grupy B oraz aminokwasy. Jest ona dobrym źródłem żelaza niehemowego, dlatego polecana jest osobom z anemią, osobom starszym oraz kobietom w ciąży.

LUKRECJA – posiada specyficzny, przypominający anyż smak. Ma właściwości świetnie wpływające na drogi oddechowe, wątrobę, żołądek, pęcherz moczowy i nerki. Najważniejszy jest czarny syrop, który uzyskuje się z korzenia lukrecji. Ma on składniki, które wykazują działanie antyzapalne, przeciwbakteryjne, antyalergiczne, przeciwwirusowe.

CUKIER KOKOSOWY – nazywany również cukrem palmowym. Ma on niższy indeks glikemiczny od zwykłego cukru, więc nie powoduje skoku poziomu cukru we krwi. Zawiera żelazo, cynk, magnez, potas, witaminę C i witaminy z grupy B. Pomimo niższego IG, jego kaloryczność zbliżona jest do kaloryczności zwykłego cukru.

SUSZONE OWOCE – wprawdzie są one dość kaloryczne, ale posiadają błonnik, minerały, witaminy i przeciwutleniacze. Suszone owoce są dobrą alternatywą dla zwykłego cukru dodawanego do deserów, wypieków czy koktajli. 

Kategoria: Aktualności

Komentarze